X

Skrzynia DSG opinie – co się psuje w DSG?

Skrzynia DSG wyparła klasyczne automaty w samochodach grupy Volkswagen. Dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów budzi jednak wiele wątpliwości wśród osób zastanawiających się nad kupnem auta z DSG. Czy należy się jej bać? Ile kilometrów wytrzymuje i jak ją eksploatować? Jakich awarii można się spodziewać?

Co to jest skrzynia DSG i jak się z nią jeździ?

Przekładnia automatyczna DSG, zamiast konwertera ruchu obrotowego, który pracuje w poślizgu, wyposażona jest w dwa sprzęgła. Jedno pracuje na biegach parzystych, drugie na nieparzystych. Dzięki takiej konstrukcji udało się wyeliminować poślizg i wiążącą się z nim utratę mocy. Dzięki temu skrzynia DSG pozwala na bardziej dynamiczną jazdę, wyższe osiągi i mniejsze spalanie niż klasyczny automat.

Ponadto, jazda z dwusprzęgłówką jest bardziej komfortowa – zmiana biegów nie jest tak wyczuwalna i nie czuć charakterystycznej bezwładności przy przyspieszaniu tak jak ma to miejsce przy sprzęgłach hydrokinetycznych.

Czytaj także: Skrzynia DSG – mokra czy sucha?

Ile km wytrzymuje skrzynia DSG?

Skrzynie DSG są dostępne na rynku już paru ładnych lat. Z obserwacji użytkowników wynika, że wytrzymują podobny przebieg jak sprzęgła w skrzyniach manualnych – ok. 150 – 200 tys km. Przy prawidłowym użytkowaniu DSG może służyć jeszcze dłużej. Niektórym kierowcom udało się przejechać bezawaryjnie nawet 300 tys km – wiele zależy od stylu jazdy kierowcy.

Co się psuje w DSG?

Awarie skrzyni DSG zwykle wynikają z zaniedbania regularnej wymiany oleju. Olej w skrzyni DSG należy wymieniać co 40-60 tys. km w zależności od skrzyni.

Sprzęgła to elementy eksploatacyjne w samochodzie – prędzej czy później będą wymagać wymiany. Sprzęgła suche w DSG mają krótszą żywotność, są jednak tańsze w wymianie. Z kolei sprzęgła pracujące na mokro mają zdecydowanie dłuższą żywotność, ale wymagają serwisowania oleju i w wypadku awarii należy liczyć się z dużo wyższym kosztem wymiany.

Skrzynia DSG – opinie

Wbrew wielu popularnym opiniom, skrzynie DSG nie są wadliwymi podzespołami. Są to niezwykle dopracowane konstrukcje. Pod względem trwałości wypadają znacznie lepiej niż wiele klasycznych automatów.

admin:
Related Post