Ford Mondeo Mk3 miał swoją premierę w 2000 roku i sprzedawany był w trzech wersjach nadwozi – liftback, kombi oraz sedan. Produkcja modelu trwała do 2007 roku i w tym czasie samochód przeszed dwa faceliftingi w 2003 oraz 2005 roku. Największymi atutami Forda była atrakcyjna w stosunku do konkurencji cena, nowoczesny design i bogate wyposażenie.
Przed zakupem każdego samochodu na rynku wtórnym warto pamiętać o typowych dla danego modelu wadach. Nadwozie Forda Mondeo Mk3 nie zostało odpowiednio zabezpieczone przed korozją, w związku z czym rdza pojawia się często w tym modelu, głównie na przednich drzwiach w okolicach dolnych krawędzi.
Kolejną bolączką typową dla Mondeo MK3 o której warto pamiętać sprawdzając auto przed zakupem jest skorodowany wydech. Również zamek otwierający maskę w tym modelu Forda często bywa uszkodzony. Koszt naprawy takiego zamka to mniej więcej 150-500 złotych.
Zwiastunem nachodzących kłopotów z kołem dwumasowym Ford Mondeo Mk3 są dochodzące spod maski wibracje oraz drgania w momencie gdy auto jedzie na niskich obrotach oraz w trakcie zmiany biegów.
Jeżeli wcześniejszy użytkownik samochodu z silnikiem TDCI zaniedbał prawidłową jazdę i kręcił auto na wysokich obrotach przy zimnym silniku możemy spodziewać się problemów z turbosprężarką. Koszt wymiany turbosprężarki waha się w granicach od tysiąca do nawet kilku tysięcy złotych.
Koło dwumasowe Ford Mondeo Mk3 jest jednym z najdroższych elementów w tym samochodzie, a jego wymiana jest koniecznością jeżeli nie chcemy doprowadzić do całkowitego unieruchomienia pojazdu w najmniej oczekiwanym momencie. Sama wymiana koła dwumasowego Ford Mondeo Mk3 jest bardzo droga ze względu na koszty pracochłonnej robocizny, jednakże jesteśmy w stanie zaoszczędzić trochę pieniędzy kupując potrzebne części samodzielnie. Dobrym rozwiązaniem jest zapoznanie się z ofertą sklepów internetowych sprzedających zamienniki dobrej jakości w niskiej cenie.
Kolejnym problemem często spotykanym w Mondeo Mk3 z silnikiem TDCI jest pęknięta gumowa rura która łączy zawór recyrkulacji spalin EGR z intercoolerem. Koszt tego elementu to około 150-250 zł, jednak wymiana jest na tyle prosta, iż korzystając z instrukcji zamieszczonych w internecie jesteśmy w stanie przeprowadzić ją samodzielnie.
Koło dwumasowe Ford Mondeo Mk3 to element którego zdecydowanie nie jesteśmy w stanie wymienić samodzielnie. Koło dwumasowe Ford Mondeo Mk3 jest słabym elementem tego modelu samochodu i może ulegać zużyciu już przy przebiegu niższym niż 100 tysięcy kilometrów.