Clutch24.pl

Informacje o producentach sprzęgieł

Artykuły

Ford Modeo Mk3 – na jakie problemy się przygotować?

Ford Mondeo Mk3 miał swoją premierę w 2000 roku i sprzedawany był w trzech wersjach nadwozi – liftback, kombi oraz sedan. Produkcja modelu trwała do 2007 roku i w tym czasie samochód przeszed dwa faceliftingi w 2003 oraz 2005 roku. Największymi atutami Forda była atrakcyjna w stosunku do konkurencji cena, nowoczesny design i bogate wyposażenie.

Przed zakupem każdego samochodu na rynku wtórnym warto pamiętać o typowych dla danego modelu wadach. Nadwozie Forda Mondeo Mk3 nie zostało odpowiednio zabezpieczone przed korozją, w związku z czym rdza pojawia się często w tym modelu, głównie na przednich drzwiach w okolicach dolnych krawędzi.

Kolejną bolączką typową dla Mondeo MK3 o której warto pamiętać sprawdzając auto przed zakupem jest skorodowany wydech. Również zamek otwierający maskę w tym modelu Forda często bywa uszkodzony. Koszt naprawy takiego zamka to mniej więcej 150-500 złotych.

Zwiastunem nachodzących kłopotów z kołem dwumasowym Ford Mondeo Mk3 są dochodzące spod maski wibracje oraz drgania w momencie gdy auto jedzie na niskich obrotach oraz w trakcie zmiany biegów.

Jeżeli wcześniejszy użytkownik samochodu z silnikiem TDCI zaniedbał prawidłową jazdę i kręcił auto na wysokich obrotach przy zimnym silniku możemy spodziewać się problemów z turbosprężarką. Koszt wymiany turbosprężarki waha się w granicach od tysiąca do nawet kilku tysięcy złotych.

Koło dwumasowe Ford Mondeo Mk3 jest jednym z najdroższych elementów w tym samochodzie, a jego wymiana jest koniecznością jeżeli nie chcemy doprowadzić do całkowitego unieruchomienia pojazdu w najmniej oczekiwanym momencie. Sama wymiana koła dwumasowego Ford Mondeo Mk3 jest bardzo droga ze względu na koszty pracochłonnej robocizny, jednakże jesteśmy w stanie zaoszczędzić trochę pieniędzy kupując potrzebne części samodzielnie. Dobrym rozwiązaniem jest zapoznanie się z ofertą sklepów internetowych sprzedających zamienniki dobrej jakości w niskiej cenie.

Kolejnym problemem często spotykanym w Mondeo Mk3 z silnikiem TDCI jest pęknięta gumowa rura która łączy zawór recyrkulacji spalin EGR z intercoolerem. Koszt tego elementu to około 150-250 zł, jednak wymiana jest na tyle prosta, iż korzystając z instrukcji zamieszczonych w internecie jesteśmy w stanie przeprowadzić ją samodzielnie.

Koło dwumasowe Ford Mondeo Mk3 to element którego zdecydowanie nie jesteśmy w stanie wymienić samodzielnie. Koło dwumasowe Ford Mondeo Mk3 jest słabym elementem tego modelu samochodu i może ulegać zużyciu już przy przebiegu niższym niż 100 tysięcy kilometrów.

 

logo

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu
a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

RODZAJ CZĘŚCI
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Akceptuję politykę prywatności serwisu Sprzegla24.pl

Wyrażam zgodę na jednorazowe przesłanie oferty na wskazany adres e-mail

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.