Valeo – uznana firma z tradycją
Valeo to obecnie jeden z najbardziej uznanych producentów części i osprzętu do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów na świecie. Pozycję na rynku buduje od czasu powstania, czyli od 1923 roku, gdy Eugène Buisson założył fabrykę motoryzacyjnych okładzin ciernych. Od początku skupiono się na dostawie wysokiej jakości tarcz sprzęgłowych i okładzin hamulcowych do samochodów. Z czasem rozszerzano ofertę firmy i dziś Valeo Group produkuje bardzo szeroki wachlarz asortymentu, od wycieraczek, przez elektronikę i i osprzęt elektryczny, aż po pierwotny produkt firmy – okładziny cierne i elementy sprzęgieł, które pozostają flagowym produktem grupy i od lat montowane są w nowych samochodach niezliczonych marek, oraz cieszą się renomą wśród użytkowników i mechaników na całym świecie.
Jednomasowe koło zamachowe
Jednym z bardzo ważnych elementów układu napędowego każdego samochodu jest koło zamachowe. Jeżeli mamy do czynienia z kołem jednomasowym (tradycyjnym) jest ono wówczas wykonane z litej stali i zamocowane na wyjściu wału korbowego z silnika, ma ono za zadanie dzięki swojej masie, a więc i bezwładności, „przepchnąć” cylinder w czasie sprężania. Po drugie jego masa powoduje, że silnik pracuje równiej, bo bezwładność koła zapobiega zwolnieniom prędkości kątowej wału korbowego. Trzecim zadaniem koła zamachowego jest przeniesienie momentu obrotowego silnika z wału korbowego do skrzyni biegów poprzez sprzęgło, którego tarcza opiera się właśnie o powierzchnię koła zamachowego.
Koło jednomasowe Valeo zamiast koła dwumasowego
W wielu samochodach już od około 20 lat znajdują się jednak nie jednomasowe koła zamachowe, lecz dwumasowe koła zamachowe w których wnętrzu znajduje się tłumik drgań skrętnych. Rozwiązanie ma to wiele zalet, jednak w starszych pojazdach lub w samochodach o podwyższonej w stosunku do fabrycznej mocy, może sprawiać problemy i okazać się mało trwałe. Dlatego firma Valeo oferuje zestawy dzięki którym wiele układów napędowych z dwumasowym kołem zamachowym można przekonwertować na układy z tradycyjnym kołem zamachowy jednomasowym. Koło takie jest niemal niezniszczalne, dlatego pojedyncza wymiana wystarczy najpewniej do końca użytkowania pojazdu.